Així són els higienistes dentals a Espanya

higienistas-dentales

La professió d’higienista dental a Espanya està formada majoritàriament per dones de 25 a 44 anys. A més, gran part d’aquestes higienistes dentals dediquen el seu treball únicament a la prevenció. Així ho assegura l’estudi realitzat en el Llibre blanc de la Professió d’Higienista Bucodental a Espanya 2019, un treball que recull l’estudi més gran de la professió realitzat fins avui.

L’objectiu d’aquest estudi és poder facilitar als legisladors l’adaptació de la normativa sobre la formació acadèmica de l’higienista dental a la nova realitat social. D’aquesta manera es pretén aconseguir la readaptació d’aquesta professió (i la seva formació) al món actual.

“Esperem que això pugui servir als legisladors i a les autoritats sanitàries d’Espanya per a conèixer aquesta realitat social i professional de l’higienista i que ens ajudin a prendre les mesures necessàries per a poder avançar dins d’aquesta professió” així explica Sol Archanco, portaveu de l’estudi, la finalitat per la qual s’ha realitzat l’estudi.

Quant al desenvolupament de l’activitat d’un higienista dental, l’enquesta ens revela dades tan interessants com que el 95% dels higienistes dentals són dones i joves, de fet el 72% d’elles tenen només entre 24 i 44 anys. La majoria del gruix d’higienistes, un 90%, treballa en la sanitat privada, mentre que a penes el 10% treballa en la sanitat pública, com en centres de salut, hospitals, geriàtrics o altres centres assistencials.

Si vols saber més sobre aquests professionals et recomanem aquest article. A més, si estàs interessat a realitzar aquests estudis i vols saber com accedir fes clic aquí.

Otros artículos:
Grado Superior Prótesis Dental

¿Preocupado/a por la salud bucodental de las personas que están a tu alrededor? ¿Te interesan las prótesis dentales?

Curso Higienista Dental

¿Te interesa la higiene dental? ¡Escuela Pejoan es tu centro de formación! Más de treinta años de experiencia nos respaldan.

Formate con los mejores profesionales!!.
Desde hace 30 años formamos los mejore
protésicos e higienistas de barcelona

Nuestros resultados:
94% de alumnos trabaja en clínicas
55% sigue estudios universitarios

Solicita información ahora:

Si tienes dudas llámanos
Curso Higienista Dental

Vols més informació sobre els nostres cursos?
Deixa que et contactem!

CENTRE DE FORMACIÓ PEJOAN, SL como responsable del tratamiento tratará tus datos con la finalidad de dar respuesta a tu consulta o petición. Puedes acceder, rectificar y suprimir tus datos, así como ejercer otros derechos consultando la información adicional y detallada sobre protección de datos en nuestra Política de Privacidad.

¿Necesitas ayuda?